ערב הבוגרים הענק - ישיבת הגולן
ערב הבוגרים הענק

לפני 48 שנים, קבוצת נערים חולמי חלומות עם עיניים בורקות ועזות דקדושה, מחליטה להחזיר את קול התורה לגולן. ואכן ביד' טבת תשל"ג מתחדש קול התורה ומוקמת ישיבת הגולן בבנין סורי נטוש ברמת מגשימים.
אותה חבורת חולמים לא יכלו לעלות בדעתם שחודשים ספורים אחר כך רמת הגולן תשטף במבול של אש ומאות טנקי- אויב ישעטו אל עבר הרמה, במטרה להכחיד את התיישבות הצעירה ואת נטיעת התורה בת החצי שנה וקצת.
בתום המלחמה הם שבו חדורי אמונה ונחישות ,וקוממו את הישיבה מחדש. אבל ספק רב אם הם בדמיונם יכלו לעלות את התמונה הניבטת כאן מולי, כאן הערב, תמונה של דורות של תורה, תמונה של עשרות תלמידי חכמים ישראלים המנעימים זה לזה בהלכה, תמונה של אבות ובנים בוגרי הישיבה היושבים כאן יחדיו, ועוד מעט דור שלישי שגדל באותו בית מדרש.
יושבים כאן הערב אנשים שחלקם לא מכירים האחד את השני, יושבים כאן בוגרים בשנות השבעים לחייהם ובוגרים צעירים, חלקם שכנים לאותו ישוב, חברים לאותה קהילה, שלא ידעו עד הערב שהם שניהם שייכים לאותה משפחה, ששניהם חבשו את ספסלי ישיבת הגולן. אז מה המחבר? מה הוא המכנה המשותף?
דומני שכל היושבים כאן פעם בימי עלומיהם עשו את הדרך במעלה הרמה וכמו שכתוב על שאול כשפוגש את שמואל ("וְהָיָה כְּהַפְנֹתוֹ שִׁכְמוֹ לָלֶכֶת מֵעִם שְׁמוּאֵל, וַיַּהֲפָךְ לוֹ אֱלֹהִים לֵב אַחֵר") גם היושבים כאן כשפנו שכמם הרמתה נהפך להם לב אחר.
ישיבת הגולן היא לימוד בעומקם של סוגיות חמורות ויגיעה ביסודות האמונה והחסידות.
ישיבת הגולן היא עמל תורה והתמדה.
מחויבות לשולחן ערוך ויראת שמים.
אבל לא פחות מכך, ישיבת הגולן היא כור היתוך:
לבריאות תורנית ,למנטשיות, ולחשיבה ישרה,
להגינות ,לישרות, ולמופת משפחתי
להצטיינות ורצינות בשרות הצבאי, לחברות נפש,
למעורבות, להתיישבות בכל רחבי הארץ,
ולחיי שליחות.
ישיבת הגולן היא בית. בית עם לב!

(מתוך דברי ראש הישיבה הרב מנוביץ׳ בכנס הבוגרים)

דילוג לתוכן