י״ב בטבת תשפ״ד לא תחמוד האם יש הבדל בין איסור לא תחמוד לאיסור לא תתאוה? האם אחד מהאיסורים הללו הוא איסור בלב בלבד? הרב יוסף סוראני עוסק בשאלות אלו במאמר זה בבא מציעא, תלמוד האם יש הבדל בין איסור לא תחמוד לאיסור לא תתאוה? האם אחד מהאיסורים הללו הוא איסור בלב בלבד? הרב יוסף סוראני עוסק בשאלות אלו במאמר זה הרב יוסף סוראני
י״ב בטבת תשפ״ד איסור לפני עיוור ומסייע מה בין איסור לפני עיוור לאיסור מסייע לדבר עבירה? האם איסורים אלו נובעים מהדאגה לחבר או מהחובה להתרחק מן העבירה הרב יוסף סוראני נוגע בשאלות אלו בבא מציעא, תלמוד מה בין איסור לפני עיוור לאיסור מסייע לדבר עבירה? האם איסורים אלו נובעים מהדאגה לחבר או מהחובה להתרחק מן העבירה הרב יוסף סוראני נוגע בשאלות אלו במאמר זה הרב יוסף סוראני
ט׳ באייר תשפ״א היסוד המשפטי לדין זכין מקור דין זכין; סברא או גזירת הכתוב? הראשונים והאחרונים נתחבטו בשאלה מהו הערוץ המשפטי דרכו פועל דין 'זכין לאדם שלא בפניו'. האם זהו ענף קידושין, תלמוד יחיאל לב
ח׳ באייר תשפ״א מלאכת מלבן א. האי מסוכרייא דנזייתא – משום מה? הגמרא במסכת שבת (קיא, א) אומרת שאסור להדק בד בפתח החבית, לפי שזה היה גורם ליציאת מעט יין מהבד. לכאורה זו שבת, תלמוד הרב משה לסקר
ח׳ באייר תשפ״א מלאכת מלבן – "כיבס ביין לבושו" א. הקדמה במהלך החורף עסקנו עם חבורת שיעור א' בלימוד מלאכות שבת. זימנה לנו ההשגחה שבט"ו בשבט, ראש השנה לאילנות התחלנו בלימוד מלאכת מלבן. שבת, תלמוד הרב יואל מנוביץ'
ח׳ באייר תשפ״א מלאכת לש א. הקדמה מלאכת לש היא אחת מן המלאכות שנעשו במשכן בהכנת הסממנים לצביעת הבדים השונים. בנוסף, היא המלאכה העשירית מתוך אחת עשרה המלאכות שעניינן שבת, תלמוד רון נגר
ח׳ באייר תשפ״א מלאכת מבשל א. פתיחה כיום, בכל בית בישראל מותקנת מערכת דוד שמש שמטרתה לספק מים חמים לשימושים שונים. רבים מהפוסקים בני זמננו דנו בשאלה האם מותר שבת, תלמוד עדן משה דה-קסטרו ואלירן גבאי
ח׳ באייר תשפ״א מלאכת מבשל – שדא סיכתא לאתונא א. פתיחה מלאכת "אופה" או "מבשל"[1] היא מהמלאכות בהן הגמרא עוסקת באופן נרחב ביותר. חכמים הרחיבו מאוד מלאכה זו וקבעו בה גדרים רבים. המשנה שבת, תלמוד הרב שי וינטר