ט׳ באייר תשפ״א היסוד המשפטי לדין זכין מקור דין זכין; סברא או גזירת הכתוב? הראשונים והאחרונים נתחבטו בשאלה מהו הערוץ המשפטי דרכו פועל דין 'זכין לאדם שלא בפניו'. האם זהו ענף קידושין, תלמוד יחיאל לב
ח׳ באייר תשפ״א בירור מהות הקידושין א. הקדמה בראש מסכת קידושין שנו חכמים: "האשה נקנית בשלש דרכים". יצירת קשר האישות והברית בין האיש לאשה נקראת במטבע ההלכתית "קנין". מהותו ועניינו קידושין, תלמוד הרב נתנאל אריה
ח׳ באייר תשפ״א רצון בקידושין פתיחה הסוגיה הראשונה במסכת קידושין היא סוגיה סבוראית העוסקת בדיוקים בלשון המשנה. הגמרא בדף ב: מבררת מדוע נקטה המשנה דווקא לשון "האישה נקנית", ולא לשון שמוסבת על האיש קידושין, תלמוד הרב משה לסקר
ח׳ באייר תשפ״א אין אדם משים עצמו רשע א. פתיחה בחוקי בית המשפט האזרחי, הודאתו של אדם במעשה פשע שביצע נקראת בפי השופטים 'מלכת הראיות', זהו הכלי המשפטי הכי אמין כדי להרשיע אדם בעברה שביצע קידושין, תלמוד הרב אהרן איזנטל
ח׳ באייר תשפ״א מצווה בו יותר מבשלוחו השתא בשלוחו מקדש, בו מיבעיא? אמר רב יוסף: מצוה בו יותר מבשלוחו; כי הא דרב ספרא מחריך רישא, רבא מלח שיבוטא. איכא דאמרי: קידושין, תלמוד הרב אהרן איזנטל
ח׳ באייר תשפ״א מילי לא ממסרי לשליח שליחות מנלן? דתניא: "ושלח", מלמד שהוא עושה שליח; "ושלחה", מלמד שהיא עושה שליח; "ושלח" "ושלחה", מלמד שהשליח עושה שליח. קידושין מא, א א. קידושין, תלמוד הרב אהרן איזנטל
ח׳ באייר תשפ״א אין שליח לדבר עבירה א. כניסה "שליח לדבר עבירה" הינו מושג תלמודי המתאר מקרה בו אדם שלח שליח לקיים שליחות שביצועה כרוך בעבירה. לאור הכלל ש"שלוחו של אדם קידושין, תלמוד הרב אהרן איזנטל