כ״ה בכסלו תשפ״ב למד לשונך לדבר אמת ארבע כתות לא מקבלות פני שכינה הקדוש ברוך הוא מתעב שקר. חותמו הוא אמת[1], ודוד המלך אמר: "שקר שנאתי ואתעבה"[2]. אמרו חכמים: מי שהוא תנך, בראשית, ויצא הרב אהרן איזנטל
כ״ה בכסלו תשפ״ב חשבון נפש על הרצף שבין שמיים לארץ לו היו מבקשים מאתנו להצביע על אדם שהוא מחד בשר ודם ומאידך הוא דמות מלאכית-שמימית אני חושב שרבים היו בוחרים בדמותו של משה רבינו תנך, בראשית, וישלח הרב יואל מנוביץ'
כ״ה בכסלו תשפ״ב סוד הנסירה, מוסד המשפחה והקשר הנפשי לארץ ישראל 'טבעיות מול חופש' מרן הרב קוק עסק הרבה מאוד בתרגום מושגים קבליים למושגים נפשיים שקשורים אל העולם שלנו. בין היתר עסק במושג הנסירה: "הענין תולדות הרב טוביה שלמה בר-אילן
י״ג במרחשוון תשפ״ב קדושה אני מבקש פרשות וישב ומקץ הן פרשות שלעולם צמודות לחנוכה. מתוך בירור בעומק הפרשה הולכים ומתגלים יסודות בחובתו של האדם, דרישות שמלוות את האדם לאורך כל מועדים, בראשית, חנוכה, וישב, מקץ פרשות וישב ומקץ הן פרשות שלעולם צמודות לחנוכה. מתוך בירור בעומק הפרשה הולכים ומתגלים יסודות בחובתו של האדם, דרישות שמלוות את האדם לאורך כל חייו בעולם; התקדמות, התמודדות ועמדה ברורה ונחרצת על עקרונותיו. הרב יואל מנוביץ'
ט׳ באייר תשפ״א מגדל בבל – בין אחדות לאחידות ראשית דברים מעשה דור הפלגה לא נתפרש בדברים הבאים אבקש לעסוק בעניינם של בני דור הפלגה כפי שמוזכר בפרק יא מספר בראשית.[1] נעיין תנך, בראשית דרור מורגנשטרן
ו׳ באייר תשפ״א מדוע לא חזרו יעקב אבינו ובניו לארץ כנען? הקדמה בגמרא שבת (קיב, ב) מובאת המימרא הבאה: אמר רבי זירא אמר רבא בר זימונא: אם ראשונים בני מלאכים – אנו בני אנשים, ואם תנך, בראשית, ויגש הרב שי וינטר
ב׳ באייר תשפ״א רש"י הראשון – קריאה שנייה רש"י הראשון בתורה מצוטט, לא פעם, כשטר בעלות על ארץ ישראל. האמנם מדובר בהבטחה בלתי מותנית, או שמא בתביעה מוסרית? תנך, בראשית, בראשית רש"י הראשון בתורה מצוטט, לא פעם, כשטר בעלות על ארץ ישראל. האמנם מדובר בהבטחה בלתי מותנית, או שמא בתביעה מוסרית? הרב נתנאל אריה
ב׳ באייר תשפ״א על אטימות ורגישות אנושית הטרגדיה המשפחתית של יוסף ואחיו היא סיפור על מקומה של רגישות בעולמו של היחיד ובחברה תנך, בראשית, וישב הטרגדיה המשפחתית של יוסף ואחיו היא סיפור על מקומה של רגישות בעולמו של היחיד ובחברה הרב אהרן איזנטל